مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 11:452018-07-20سياسي

آن چه در مورد خانه مستوفی الممالک نمی دانید


عمارت مستوفی الممالک در بافت تاریخی سنگلج تهران، جزو معدود بناهای تاریخی خوشبختی است که به واسطه ی حضور یک وزیر جوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند از تخریب و هر اتفاق ناگواری جان سالم به در ببرد.

- داستان این عمارت هر چند به تازگی بر سر زبان ها افتاده، اما به واسطه ی تکرارش می توان به ابعاد دیگرِ ماجرای این خانه ی تاریخی پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ حمیدرضا حسینی پژوهشگر دانشنامه تهران که بررسی کاملی در مورد خاندان مستوفی الممالک و عمارت تاریخی منسوب به این نام انجام داده، در این زمینه توضیح می دهد.

او در مورد میرزا حسن مستوفی و منشأ خدماتِ او در تاریخ ایران گفت: حسن مستوفی فرزند میرزا یوسف آشتیانی – که در سال های پایانی عمر صدراعظـم ناصرالدین شاه بود _ در سال 1254 به دنیا آمد و چون در سن 12 سالگی پدرش را از دست داد، لقب و شغل پدر را به صورت موروثی از آن خود کرد، او در این سن وارد خدمات دیوانی شد و در مقام مستوفی الممالک، ریاست کل مالیه ایران را برعهده گرفت.

او در سن 26 سالگی به اروپا رفت و به مدت هشت سال در کشورهای مختلف اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا سکونت داشت.

این سال ها فرصتی بود تا با نظامات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اروپا آشنا شود و در عین حال برای پذیرش مسؤولیت های خطیر در دوران پس از مشروطه آمادگی لازم را پیدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آن چه در مورد خانه مستوفی الممالک نمی دانید

آن چه در مورد خانه مستوفی الممالک نمی دانید