مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 10:202018-07-20اقتصادي

ضرورت رعایت تعادل جمعیت برای مدیریت صحیح منابع آب


یک استاد علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی با تاکید برضرورت رعایت تعادل جمعیت برای مدیریت صحیح منابع آب گفت: بدترین سال بارندگی در کشور طی 10 سال اخیر سال آبی 87-86 بود و ما شرایط بدتر از امسال را نیز در گذشته تجربه کردیم ولی در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت کشور و افزایش مصرف، - حساسیت ها نسبت به مدیریت منابع آب بیشتر از گذشته شده است.

دکتر محمد یزدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تغییر اقلیم علت های متفاوتی دارد، اظهار کرد: در علم زمین شناسی تغییر اقلیم را به نحوه گردش زمین نسبت به خورشید و حرکت قاره ها نسبت داده اند که اثرات آن ها در درازمدت خود را نشان می دهد.

مطالعات زمین شناسی نشان می دهد که هر هزار سال یکبار یک دوره یخبندان و یک دوره گرمایشی در سطح کره زمین داریم.

وی ادامه داد: دوره گرمایشی به علت گردش زمین و حرکت قاره ها است اما حرکت آب های گرم و سرد اقیانوسی که تحت عنوان گلف استریم ها و حرکات لابرادور شناخته می شوند، نیز در گرمایش زمین و تغییر اقلیم موثر هستند علاوه بر این فوران آتشفشان ها حجم زیادی گاز و حرارت به سطح زمین وارد می کند که تاثیرات کوتاه مدتی بر افزایش دمای سطح زمین دارد.

این استاد علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه استادان جوشناسی بخشی از علل طبیعی گرمایش جهانی را به حرکات آب گرم اقیانوسی نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت رعایت تعادل جمعیت برای مدیریت صحیح منابع آب

ضرورت رعایت تعادل جمعیت برای مدیریت صحیح منابع آب