مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 10:052018-07-20بين الملل

بی توجهی آمریکا به منافع اروپا


در پی نشست سران اعضای ناتو در بروکسل، «ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، ضمن انتقاد از برخی اعضای این سازمان، سیاست انرژی اروپا و به ویژه آلمان را به شدت مورد هجمه قرار داد.

- مرکل و پوتین در پی نشست سران اعضای ناتو در بروکسل، ترامپ رییس جمهوری آمریکا، ضمن انتقاد از برخی اعضای این سازمان، سیاست انرژی اروپا و به ویژه آلمان را به شدت مورد هجمه قرار داد.

ظاهراٌ نوک پیکان انتقادات ترامپ به سوی خط لوله موسوم به نورد استریم 2 است که قرار است گاز روسیه را مستقیماٌ (به دور از کشورهای اروپای شرقی)، از طریق بستر دریای بالتیک به آلمان برساند.

در این رابطه کارشناسان معتقدند آلمان قصد دارد به توزیع کننده اصلی گاز روسیه در سراسر اروپا تبدیل گردد.

احمد رشیدی نژاد، دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی در یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته، افزوده است: ترامپ که در صبحانه کاری با دبیرکل ناتو به صراحت به انتقاد از این توافق پرداخته بود، ضمن ابراز نگرانی گفته است که کشورهای عضو ناتو که در این میان باید از آلمان نام ببرم، میلیاردها دلار صرف خرید انرژی از روسیه می کنند، آنگاه ما (آمریکا) باید میلیاردها دلار هزینه محافظت از شما در قبال همان روسیه را بکنیم! رییس جمهور آمریکا با تکرار نظرش درباره وابستگی انرژی آلمان به روسیه ادامه داده که آلمان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی آمریکا به منافع اروپا

بی توجهی آمریکا به منافع اروپا