مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 09:112018-07-20سياسي

انجماد باور ها


مقصر اصلی خود ما هستیم که اینچنین باور های امام را به سردخانه تاریخ می فرستیم، تا خوب منجمد شوند و کم کم آماده کفن و دفن در گورستان فراموشی شوند؛ - آری، مقصر اصلی خود ما هستیم.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احسان تقربیان؛* تولد باورها، یا به عبارت ساینس مآبانه ترش، تولد ایدئولوژی، زمانی کار ساز هست که منجر به نظام سازی بشود.

امام خمینی به عنوان بزرگترین ایدئولوگ جمهوری اسلامی، اقدام به پمپاژ باور های توحیدی ذیل آن ایدئولوژی متصل به حکمت کردند، اما انگار آن باور های هنجاری در سطح آرمان ماندند و در اکثر افراد جامعه، درونی نشدند، و تا زمانی که باور هایی ذیل یک ایدئولوژی واحد در افراد جامعه ای درونی نشوند، نظام سازی انجام نشده است و تا زمانی هم که نظام سازی انجام نشود، اتوپیای تمدن اسلامی ایرانی سرابی است که رسیدن به آن غیر ممکن است.

حال چه کسی مقصر اصلی این شکاف بین باور های هنجاری (آنچه که باید باشد) در سطح آرمان و باور های ایجابی (آنچه که هست) در سطح فرهنگ هستند؟ مقصر اصلی این اتفاق کسانی هستند که در ساحت باورهای هنجاری مدعی اسلام نابند، اما در اعمال و کنش هایشان، حاضر به نبرد علمی با نوکیسه های اتوکشیده ی مدعی اسلام کوکاکولایی نیستند، چون از امام تنها جملات ابتدای کتاب های دبستانیشان را از بَرَنْدْ و ذهنشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجماد باور ها

انجماد باور ها