مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 08:452018-07-20بين الملل

واردات نفت ژاپن از ایران متوقف می شود؟


مدیر انجمن پالایشگاههای نفت ژاپن اعلام کرد پالایشگاههای نفت ژاپنی ممکن است بارگیری نفت ایران را تا اواسط سپتامبر متوقف کنند و آخرین محموله های نفت در نیمه اول اکتبر دریافت خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از همه کشورها خواسته است واردات نفتشان از ایران را تا نوامبر که تحریمهای واشنگتن علیه تهران به اجرا گذاشته خواهند شد، به صفر برسانند.

با این حال مقامات آمریکایی اعلام کرده اند برخی از کشورهایی که وابستگی بالایی به نفت ایران دارند ممکن است مهلت بیشتری برای کاهش خریدشان دریافت کنند.

تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن گفت: پالایشگاههای نفت ژاپنی سرگرم آماده سازی طرحهای خرید با فرض به اجرا درآمدن تحریمهای آمریکا علیه ایران هستند.

با توجه به اینکه امکان پرداخت پول واردات تا اواخر اکتبر وجود دارد، لازم است که پالایشگاهها بارگیری نفت ایران را پیش از اواسط سپتامبر متوقف کنند.

رییس انجمن نفت ژاپن در ادامه خاطرنشان کرد صنعت نفت از دولت خواسته است در مذاکرات با آمریکا تلاش کند سطح فعلی واردات نفت از ایران حفظ شود اما یک منبع دولت ژاپن که مایل نبود نامش فاش شود، اظهار کرد کسب معافیت از تحریمها بسیار دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات نفت ژاپن از ایران متوقف می شود؟

واردات نفت ژاپن از ایران متوقف می شود؟