مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 تیر 1397 ساعت 13:102018-07-19اقتصادي

نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه سرا انجام شد


نخستین برداشت مکانیزه برنج در استان گیلان در روستای سیاه تن بخش تولمات شهرستان صومعه سرا انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور مسئولان در روستای سیاه تن شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: این برداشت در دو و نیم هکتار از شالیزارهای یک کشاورز اهل روستای سیاه تن انجام شد .

وی با بیان این که رقم کشت شده از نوع هاشمی است، افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 90 درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا به صورت مکانیزه برداشت شود.

پادیاب با بیان این که صومعه سرا دارای 28هزار هکتار اراضی شالیزاری است، خاطرنشان کرد: سالانه 138 هزار تن شلتوک و 75هزار تن برنج سفید از آن استحصال می شود .

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا با بیان این که در سال جاری شاهد توسعه بانک نشاء در صومعه سرا هستیم، گفت: کشت مکانیزه برنج در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 25درصدی مواجه بوده و میزان آن به 16هزار هکتار رسیده است .

وی به پرداخت چهار میلیارد و 200میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین آلات مکانیزه کشاورزی به حدود 120 نفر از کشاورزان صومعه سرایی اشاره کرد و گفت:پیش بینی می شود امسال 90درصد برنج به صورت مکانیزه برداشت شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه سرا انجام شد

نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه سرا انجام شد