مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 تیر 1397 ساعت 02:552018-07-18اقتصادي

"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی


بر اساس آمارها در سال های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.

- "احتراق"، حلقه مفقوده بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی بر اساس آمارها در سال های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احتراق یا سوختن نتیجه یک فرایند شیمیایی گرمازا میان یک ماده سوختنی و عامل اکسیدکننده است که با تولید گرما و تغییر شیمیایی مواد اولیه همراه می شود و در این فرآیند، آزاد کردن گرما می تواند با تولید نور به صورت شعله یا درخشش باشد.

احتراق یکی از نیازهای زندگی روزمره بشر است و اگر فرآیند احتراق به طور کامل صورت گیرد؛ از آنجا که تمام واکنش دهنده ها به طور کامل سوخته می شوند، هیچ دودی تولید نمی شود؛ از این رو برای محیط زیست بسیار تمیزتر از احتراق ناقص از نظر آلودگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی

"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی