مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 15:152018-07-18فرهنگي

همدان اثر ثبت شده جهانی ندارد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان اثر تاریخی ثبت شده جهانی ندارد، گفت: تپه هگمتانه، تپه نوشیجان، - منظر تاریخی ارزانفود و غارعلیصدر از جمله آثاری هستند که در فهرست انتظار برای ثبت جهانی قرار دارند.

علی مالمیر در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: در کشور ما آثار زیادی قابلیت ثبت جهانی دارند و با توجه به اینکه در هر سال فقط یک اثر به ثبت یونسکو می رسد بنابراین زمان انتظار برای رخ دادن این رویداد بسیار طولانی می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آماده بودن منظر و شرایط فیزیکی یک اثر، از دیگر فاکتورهای لازم برای ثبت جهانی این است که حداقل مداخلات در آن رخ داده باشد.

مالمیر تأکید کرد: آثاری که ما برای ثبت جهانی معرفی کرده ایم همگی قابلیت لازم به لحاظ ویژگی های خاص اثر برای کسب این عنوان را دارند.

وی درباره شرایط غارعلیصدر نیز گفت: هر گونه مداخلات انجام شده در غارعلیصدر مانعی منفی برای کسب عنوان ثبت جهانی این اثر تاریخی است، درباره ساخت هتلی در نزدیکی این اثر بارها مخالفت خود را اعلام کرده ایم و اکنون نیز رسما در مراجع قضایی شکایت کرده و منتظر اعلام نظر دادگاه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در پایان اظهار کرد: با ثبت جهانی یک اثر ظرفیت لازم برای مدیریت بیشتر آن فراهم شده و شرایط ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان اثر ثبت شده جهانی ندارد

همدان اثر ثبت شده جهانی ندارد