مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 13:352018-07-18بين الملل

قطعنامه 598 از ریشه های تهاجم تا صدور


سازمان ملل متحد 12 قطعنامه درخصوص جنگ عراق و ایران صادر کرد.

قطعنامه 598هشتمین قطعنامه سازمان ملل بود که در روز 29 تیرماه 1366 تصویب شد و پس از یک سال در 27 تیرماه 1367 با پذیرش رسمی از سوی جمهوری اسلامی به جنگ بین ایران و عراق خاتمه داد و صلحی نسبی را در منطقه برقرار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،عوامل متعددی بر سیر تحولات و سرنوشت هر جنگ تأثیر می گذارند، از جمله قابلیت و آمادگی رزمی، توان دیپلماتیک، قدرت اقتصادی، حمایت های خارجی، پشتیبانی داخلی و گروه ها و سازمان های سیاسی.

در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز عامل اخیر یعنی دسته بندی های سیاسی نقش بسیاری داشت.

شاید بتوان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را تأثیرگذارترین تشکیلات سیاسی در طول جنگ دانست؛ چرا که این سازمان با داشتن سابقه مبارزاتی، توان تشکیلاتی و تبلیغاتی و تجربه جنگ چریکی با حکومت پهلوی و سپس نظام جمهوری اسلامی حضور مؤثر و پررنگی در جنگ، به ویژه در ماه های پایانی آن داشت.

سخنرانی صدام در جمع نیروهایش نقش این سازمان در جریان هشت سال دفاع مقدس در سه بخش قابل تحلیل و بررسی است که منافقین در جنگ تحمیلی از ابتدای جنگ تا خرداد 1360 ، از خرداد 1360 تا زمان استقرار مرکزیت سازمان در عراق در خرداد 1365 و در نهایت در بخش سوم نقش سازمان منافقین پس از استقرار در عراق و تشکیل ارتش آزادی بخش مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه 598 از ریشه های تهاجم تا صدور

قطعنامه 598 از ریشه های تهاجم تا صدور