مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 10:352018-07-18اقتصادي

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند سنکرون شد


واحد دوم نیروگاه پرند برابر وعده داده شده برای سنکرون شدن در مردادماه سال 1397با تکیه بر توان داخل امروز با شبکه سراسری سنکرون شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند در تاریخ 22 آبان 96 با شبکه سراسری سنکرون شده و برق آن در اختیار دیسپاچینگ قرار دارد و امروز نیز واحد دوم نیروگاه با شبکه سراسری سنکرون شد.

تلاش بر این است تا پایان سال جاری واحد سوم نیز با شبکه سراسری برق کشور سنکرون و آماده تولید شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، از جمله نیروگاه های خصوصی است که بخش گاز این نیروگاه در سال 90 از محل تهاتر بدهی های وزارت نیرو با مطالبات شرکت مپنا، به این شرکت واگذار شد.

توسعه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با توجه به اهمیت این نیروگاه در شبکه سراسری و همچنین پیروی از برنامه های بالادستی وزارت نیرو، افزایش راندمان شبکه برق کشور، کاهش اثرات زیست محیطی و مقابله با گرمایش زمین، کاهش آلایندگی های سوخت های فسیلی، از ابتدای واگذاری در دستور کار قرار داشت که این موضوع از سال 93 اجرایی شد.

در حال حاضر نیروگاه پرند اولین و جدی ترین پروژه بیع متقابل در کشور است که با پایان پروژه و آغاز بهره برداری تجاری واحد سوم نیروگاه تا پایان سال 97، حجم معادل یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب گاز یا معادل یک میلیارد و صد میلیون لیتر گا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند سنکرون شد

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند سنکرون شد