مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 10:162018-07-18سياسي

جولان احزاب کاغذی در خراسان رضوی/ علت ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران چیست؟


با وجود 52 حزب استانی و ملی در خراسان رضوی، فعالیت بخش عمده ای از این احزاب تنها درحد یک نام بر روی کاغذ خلاصه می شود که غالبا نیز در بزنگاه های انتخاباتی استان اوج می گیرند و خودی نشان می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، تحزب از موضوعاتی به شمار می رود که در کشور ما از سابقه ای غنی و دیرینه برخوردار است؛ در این میان اما، استان خراسان رضوی به دلیل تاریخ و پیشینه سیاسی و حضور سیاستمداران و چهره هایی شاخص از این خطه در عرصه سیاسی کشور در قیاس با دیگر استان ها جایگاه ویژه تری دارد.

فعالیت 14 حزب استانی و 38 حزب ملی در خراسان رضوی در حوزه احزاب و تشکل های سیاسی، خراسان رضوی پس از پایتخت، بیشترین فعالیت های حزبی را به خود اختصاص داده، به طوری که درحال حاضر 52 حزب متشکل از 14 حزب استانی و 38 حزب ملی که دارای شعبه یا شاخه استانی اند، در این استان فعالیت می کنند، همچنین شمار تعداد دفاتر شهرستانی احزاب استانی به 30 دفتر می رسد.

انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی، مجمع اسلامی اصناف خراسان رضوی، جمعیت دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی خراسان رضوی، جمعیت خدمتگزاران سازندگی خراسان رضوی، کانون اسلامی دانشگاهیان خراسان و مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی بخشی از احزاب استانی خراسان رضوی هستند که مرکزیت آنها در مشهد قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان احزاب کاغذی در خراسان رضوی/ علت ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران چیست؟

جولان احزاب کاغذی در خراسان رضوی/ علت ناکارآمدی احزاب سیاسی در ایران چیست؟