مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 10:152018-07-18سياسي

بحران محیط زیست،اخلاقی است


عضو پیوسته فرهنگستان علوم ضمن تشریح رابطه انسان و محیط زیست، بحران محیط زیست را یک بحران اخلاقی دانست و گفت: طبیعت یک فضای الهی و قدسی است و انسان نیز باید حافظ خوبی ها و طهارت زمین باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد در درس گفتار اخلاق و محیط زیست که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از تعبیر بحران محیط زیست به یک قرن هم نمی رسد، اظهارکرد: این بحران با ظهور مدرنیته آغاز شده و امروز به اوج خود رسیده است.

تا پیش از مدرنیته، انسان خودش را جزیی کوچک از جهان می دانست، در حالی که اکنون در تقابل با آن قرار دارد.

وی در همین زمینه به رابطه انسان مدرن با طبیعت پرداخت و گفت: بشر قبلا طبیعت را به منزله مادر مهربان خود در نظر می گرفت و از آن ارتزاق می کرد، این در حالی است که بشر امروزی بر مبنای اندیشه، انسان محوری، اراده و عقل خود را محور تلقی کرده و براساس آن منفعت طلبی را نیز اصل بهره برداری از طبیعت قرار داده است؛ بدین ترتیب تا آن جا که اقتضای منفعتش باشد در طبیعت استیلا پیدا می کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه هر یک از کنوانسیون های جهانی در رابطه با بحران محیط زیست از دید یک تخصص خاص به این مسئله نگریسته اند، تشریح کرد: هیچ یک از آن ها به ریشه عمیق و فلسفی این پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران محیط زیست،اخلاقی است

بحران محیط زیست،اخلاقی است