مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 10:062018-07-18اقتصادي

اختصاص اعتبار 2 میلیاردی به چشمه سورت


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های چشمه سورت در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، چشمه های آب معدنی سورت که به فاصله حدود 120 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ساری و بر فراز ارتفاعات رشته کوه های البرز قرار دارد به عنوان دومین اثر طبیعی جهان به این سبک و سیاق شناخته می شود این چشمه بعد از پاموکاله ترکیه دومین اثر طبیعی با آب های شور و  ترش و رنگ قرمز، زرد و نارنجی از رسوب های چشمه مکان چشم نوازی را برای گردشگران فراهم می کند.

این چشمه یکی از ظرفیت های گردشگری سلامت نیز به شمار می آید که به دو شکل گسلی و درزه ای و به فاصله کمتر از 20 متر از یکدیگر تشکیل شده اند.

سورت دارای حوضچه های مختلف با طعم های متفاوت است.

 آب یکی از چشمه ها بسیار تلخ و شور و دیگری کمی ترش مزه و به دلیل فشار لای های زمین، اندکی گازدار است.

این چشمه ها در شیب دامنه کوه، در طی میلیون ها سال، ده ها حوضچه کم عمق و زیبا به رنگ های کرم، نارنجی، زرد و قرمز را به وجود آورده و املاح آب آن حاوی سدیم، یون های کلر، آهن، گوگرد و گچ است.

حوضچه های کم عمق به زبان بومیان به نام طاق،طاق معروف است که با جریان آب خروجی از چشمه به وجود می آید و با تغییر مسیر جریان آب هر ساله در یک بخش از دو طرف چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص اعتبار 2 میلیاردی به چشمه سورت

اختصاص اعتبار 2 میلیاردی به چشمه سورت