مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 09:362018-07-18پزشكي

متخصص دندانپزشکی کودکان: کودکان ایرانی حداقل 5 تا 6 دندان پوسیده دارند


متخصص دندانپزشکی کودکان با اشاره به اینکه کودکان ایرانی حداقل 5 تا 6 دندان پوسیده به طور میانگین در دهان خود دارند، گفت: والدین باید هر 6 ماه یکبار کودکان خود را جهت معاینه دندانی نزد دندانپزشک ببرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس"، ناهید عسکری زاده در حاشیه اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: پیشگیری از بیماری ها به خصوص پوسیدگی های دندانی یکی از وظایف اصلی دندانپزشکان بوده و با توجه به آمار و ارقام گزارش شده در این زمینه نیاز به آموزش بهداشت دهان بسیار احساس می شود.

وی افزود: در طی سال های مختلف کارهای بسیار زیادی در جهت رفع این مشکل توسط ارگان های دولتی به طرق مختلف انجام شده است اما متأسفانه به طور کامل به ثمر نرسید.

بنابراین همگی باید تلاش کنیم اقدامات مؤثر را در این زمینه انجام دهیم.

عضو کمیته سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: طبق آمار وزارت بهداشت در سال 93 شاخص DMF که همان میزان پوسیدگی دندانی است در کودکان 5 ساله 5.

84 بود که رقم بالایی به شمار می رود.

عسکری زاده با اشاره به اینکه بر اساس این آمار حداقل هر کودک ایرانی 5 تا 6 دندان پوسیده دارد عنوان کرد: درصد پوسیدگی دندانی در کودکان زیر 3 سال افزایش یافته و علت آن عدم آگاهی والدین، نبود آموزش های بهداشتی و تغذیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص دندانپزشکی کودکان: کودکان ایرانی حداقل 5 تا 6 دندان پوسیده دارند

متخصص دندانپزشکی کودکان: کودکان ایرانی حداقل 5 تا 6 دندان پوسیده دارند