مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 05:162018-07-18سياسي

یادداشت/ حسن رضایی نقش غفلت از تاریخ در خاموشی ها!


ما از سویی با امضای معاهده پاریس، در سیاستی اعمالی و نه اعلامی دست خود را در گسترش نیروگاه های حرارتی جدید بستیم و از سوی دیگر، مهم ترین برنامه های موازی خود را برای پر کردن این خلأ نیز به اروپایی ها وابسته کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " حسن رضایی در روزنامه وطن امروز نوشت: بنیاد عمده گرفتاری های ما در کشور، غفلت از تاریخ است.

همین تاریخ معاصر خودمان! غفلت از عبرت های روشن تاریخی، ما را مجبور می کند یک تجربه را چندین بار تکرار کنیم و هزینه های مضاعف را برای پیمودن مکرر یک راه بی سرانجام بپردازیم.

امروز که خاموشی های مکرر برق در سراسر کشور مردم را در آفتاب تابستان کلافه کرده است، خوب است کمی عمیق تر به این موضوع بنگریم.

چنانکه پیداست، خاموشی ها نه می تواند ناشی از افزایش مصرف برق در بخش صنعت باشد ـ که بخش زیادی از آن در رکود و تعطیلی است ـ و نه آن را می توان به افزایش مصرف در بخش کشاورزی و دامداری ربط داد که آن هم در مسأله رکود و تعطیلی، تفاوت چندانی با صنعت و ساختمان و.

ندارد.

اما می توان یک اظهارنظر قابل تامل وزیر وقت نیرو در اواخر سال 94 را دوباره بررسی کرد.

حمید چیت چیان در آن مقطع زمانی به صورت تلویحی درباره خطرات احداث نیروگاه های حرارتی جدید برای کشور گفته بود: برخی این سوال را مطرح می کنند که کشوری با داشتن ذخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ حسن رضایی نقش غفلت از تاریخ در خاموشی ها!

یادداشت/ حسن رضایی نقش غفلت از تاریخ در خاموشی ها!