مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 02:052018-07-17اجتماعي

سیاست های شکار #شفاف نیست


از ابتدای خردادماه و به دنبال انتشار خبر صدور مجوز شکار حیات وحش، چالش هایی در مورد درستی یا نادرستی این تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست پیش آمد.

- برخی اساسا صدور پروانه شکار را تصمیمی اشتباه تلقی و صدور پروانه شکار برای اتباع خارجی را هم به شدت نقد می کنند این درحالیست که سازمان حفاظت محیط زیست تمام قد از اقدام خود مبنی بر صدور پروانه شکار دفاع می کند و اعتقاد دارد که شکار بخشی از امر حفاظت از حیات وحش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،حمید ظهرابی - معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست - چندی پیش در نشست خبری مربوط به صدور مجوز شکار اظهارکرد: شکار برای مدیریت حیات وحش است".

برای مثال اگر در منطقه ای جمعیت نر با ماده مساوی باشد حتما باید اقدامی برای متعادل سازی جمعیت گونه انجام داد و طبق قانون این کار وظیفه وی با تاکید بر ضرورت تعدیل جمعیت گونه های حیات وحش گفت: در شرایط طبیعی نسبت ماده به نر باید چهار به یک باشد اما در برخی از مناطق کشور این نسبت به هم خورده و تعداد ماده با نر مساوی شده است.

این ها همگی مسائل علمی و پذیرفته شده است که باید در مدیریت تنوع زیستی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین علی تیموری - مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست - هم چندی پیش در مورد صدور مجوز شکار برای خارجی ها" گفت: برخلاف آنچه در اخبار برخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های شکار #شفاف نیست

سیاست های شکار #شفاف نیست