مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 00:562018-07-17بين الملل

مذاکرات عضویت مقدونیه و آلبانی در اتحادیه اروپا از سرگرفته می شود


اتحادیه اروپا قرار است تا کمتر از یک سال دیگر روند مذاکرات برای عضویت آلبانی و مقدونیه در این اتحادیه را از سر گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو" به نقل از رویترز، قرار است تا کمتر از یک سال دیگر و در ژوئن 2019 اتحادیه اروپا گفتگوهای رسمی پیرامون عضویت آلبانی و مقدونیه را در این اتحادیه از سر گیرد.

ماه گذشته اعضای اتحادیه اروپا به درخواست فرانسه و هلند، تصمیم گیری در مورد عضویت دو کشور مذکور را با هدف انجام برخی اصلاحات و برنامه های مورد نظر به مدت یکسال به تعویق انداخته بودند.

گفته شده عمده اصلاحات درخواست شده اتحادیه اروپا در مورد آلبانی و مقدونیه مرتبط با حوزه های قضایی-جنایی و مبارزه با فساد است.

در همین ارتباط نیز یوهانس هان، مقام بلندپایه اروپایی در مقدونیه اعلام کرد که بررسی ها و تحقیقات لازم برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا آغاز شده است.

هان همچنین از دعوت مقدونیه برای عضویت در ناتو خبر داد و اعلام کرد عضویت مقدونیه در ناتو پس از اصلاح نام رسمی این کشور و توافق با یونان صورت گرفته است.

ماه میلادی گذشته مجلس مقدونیه توافق نامه حاصل با یونان به منظور تغییر اسم مقدونیه به عنوان جمهوری مقدونیه شمالی را تصویب کرد و این موضوع با استقبال اتحادیه اروپا روبرو شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات عضویت مقدونیه و آلبانی در اتحادیه اروپا از سرگرفته می شود

مذاکرات عضویت مقدونیه و آلبانی در اتحادیه اروپا از سرگرفته می شود