مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 23:552018-07-17فرهنگي

برای تیر ماهی های سینمای ایران


عباس کیارستمی، پرویز پرستویی، سهراب شهید ثالث، ناصر تقوایی و داود رشیدی از سینمایی های متولد اولین ماه تابستان؛ تیر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تیرماه با سالروز تولد چهره هایی از عالم هنر همراه است که از میان آن ها به زنده یاد عباس کیارستمی، پرویز پرستویی، هایده صفی یاری، سهراب شهید ثالث، اکبر عالمی، ناصر تقوایی، اسحاق خانزادی، داود رشیدی، جمال امید و محمدرضا دلپاک می توان اشاره کرد.

1 تیر: عباس کیارستمی (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده) اولین روز تیر ماه، هنرمند سرشناس سینمای ایران، عباس کیارستمی به دنیا آمده است.

این هنرمند سال 1319 در تهران متولد شد و اگر هنوز در بین ما بود امسال تولد 78 سالگی اش را جشن می گرفت.

با نگاهی به کارنامه کاری این هنرمند، کارگردانی 13 فیلم سینمایی، نویسندگی 15 فیلم، تهیه 3 فیلم و تدوین 8 اثر سینمایی دیده می شود.

او بیش از 40 فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است و آخرین اثر سینمایی بلندی که کارگردانی آن را برعهده داشت کپی برابر اصل (2010) است که در کشور فرانسه ساخته شد و همچین نگارش فیلمنامه امتحان نهایی به کارگردانی عادل یراقی هم از جمله آخرین آثار به جا مانده از اوست.

کیارستمی علاوه بر کارگردانی فیلم های سینمایی در دیگر شاخه های هنری نیز فعالیت داشت که از جمله آن ها باید از عکاسی، نقاشی، فیلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تیر ماهی های سینمای ایران

برای تیر ماهی های سینمای ایران