مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 15:002018-07-17اقتصادي

خاموشی های سراسری ناشی از بحران آب است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به برداشت سالانه 70 میلیون مترمکعب آب بیش از ظرفیت آبخوان ها در البرز گفت: در استان البرز طی 16 سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از آب های زیرزمینی برداشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا منطقه البرز، داوود نجفیان در نشست خبری که امروز سه شنبه 26 تیرماه برگزار شد با اشاره به خاموشی های سراسری که اخیراً در کشور به صورت برنامه ریزی شده رخ می دهد گفت: همیشه در زمان پیک مصرف، برق مورد نیاز از طریق توربین های آبی سدها تأمین می شود، اما امسال به علت پایین بودن ذخیره سدهای کشور تولید برق آبی کشور کمتر شده و همین منجر به این خاموشی ها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ما همیشه تحت تأثیر خشکسالی قرار داشته است ادامه داد: اما در این وضعیت و با وجودی که میانگین بارش در ایران یک سوم میانگین جهانی است؛ متأسفانه سه برابر کشورهای توسعه یافته مصرف آب داریم، همین وضعیت باعث شده ما در طول 40 سال گذشته 126 میلیارد مترمکعب از آبخوان های خود برداشت کنیم و هنوز هم 80 درصد از ظرفیت های خود را در معرض مصرف قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه رفتار ما به گونه ای است که آینده را فدای مصرف فعلی کرده ایم گفت: میانگین مصرف آب برای هر شهروند البرزی 250 لیتر در روز است که این با میانگین جهانی اختلاف زیادی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی های سراسری ناشی از بحران آب است

خاموشی های سراسری ناشی از بحران آب است