مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 13:462018-07-17اجتماعي

نگرانی درباره خشک شدن سورت وجود ندارد


دکترای تخصصی زمین شناسی درباره مباحثی مبنی بر خشک شدن دومین چشمه آب معدنی شور جهان گفت: با کمبود و کاهش خروجی آب این چشمه نگرانی در نابودی یا حذف این چشمه وجود ندارد و این چشمه مجددا شروع به فعالیت خواهد کرد.

- خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس اجتماعی/ این روزها همه جا صحبت از خشکسالی است به طوری که کاهش سطح آب سدها و رودخانه ها و حتی چشمه ها و مناطق زیبای مازندران به صورت ملموس و قابل ملاحظه است.

چشمه باداب سورت یکی از کم نظیرترین جاذبه گردشگری در جهان است که واقع شدن آن در منطقه جنوبی ساری محرومیت آن را بیشتر کرده است این چشمه زیبا در عین برخورداری از زیبایی و جذابیت فراوان حتی از جاده دسترسی مناسبی برخوردار نیست.

تصاویری این روزها مبنی بر خشک شدن طاق ها رسوبی چشمه باداب سورت و مرگ این چشمه منتشر می شود که در این زمینه خبرگزاری فارس در گفت وگویی با یک کارشناس زمین شناسی به این دغدغه پاسخ داده است؛     سید رمضان موسوی دکترای تخصصی زمین شناسی در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: چشمه سورت از نفوذ آب های سطحی به داخل سازندها و سنگ های آهکی دوران دوم زمین شناسی در بخش جنوبی شهرستان ساری و خروج این آب از دل این سنگ های آهکی در دوره های مختلف به وجود آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی درباره خشک شدن سورت وجود ندارد

نگرانی درباره خشک شدن سورت وجود ندارد