مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 11:302018-07-17دانش

ایران در جمع 15 کشور برتر دنیا از نظر تولید علم قرار گرفت


جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از 25 هزار و 500 مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره 15 کشور برتر دنیا از منظر تولید علم قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان این که نگاهی به آخرین داده ‏های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از 22 درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است، گفت: دانشمندان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‏ ها و مؤسسات آموزش عالی کشور همانند گذشته توجه، دقت نظر و علاقه مندی مقام معظم رهبری را به مسأله مولد بودن و تولیدکننده علم بودن دانشگاه ‏ها مورد توجه قرار می ‏دهند و همواره بیانات ایشان را سرلوحه تمامی امور آموزشی و پژوهشی خود می‏ کنند.

دهقانی اظهار کرد: همچنین هسته اصلی تصمیم ‏گیری های مهم و کلان پژوهشی کشور در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس منویات معظم له است.

ایشان در دیدار اخیر خود با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ‏های کشور که در ماه مبارک رمضان امسال انجام شد؛ دغدغه‏ های مهم ذهنی خود را تبدیل مصرف‏ کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و همچنین مرجعیت علمی کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در جمع 15 کشور برتر دنیا از نظر تولید علم قرار گرفت

ایران در جمع 15 کشور برتر دنیا از نظر تولید علم قرار گرفت