مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 11:152018-07-17پزشكي

شیوع دیابت در زنان 2 درصد بیشتر از مردان است


پزشک و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: هم گام با افزایش روز به روز دیابت در کشور، نتایج مطالعات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان مبتلا به دیابت می شوند.

- پزشک و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: هم گام با افزایش روز به روز دیابت در کشور، نتایج مطالعات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان مبتلا به دیابت می شوند.

قباد مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دیابت یکی از مهمترین بیمارهای غیر واگیر است که باعث عوارض متعدد، مرگ و میر و هزینه های مالی زیادی در مردم جهان می شود، یک شاخص به اسم بار جهانی بیماری ها در دنیا معرفی شده است که هم مرگ و میر، عوارض و هم هزینه های هر بیماری را برای هر بیمار در نظر می گیرد و اکنون در دنیا براساس این شاخص بار بیماری ها را اولویت بندی می کنند.

وی عنوان کرد: دیابت در سال های اخیر، همیشه جزء 10 بیماری اول در دنیا بوده که بار خیلی زیادی را به مردم جهان تحمیل کرده است، با افزایش شیوع دیابت در همه جوامع، اکنون این تصور غلط که این بیماری مخصوص جوامع پیشرفته است از بین رفته و با افزایش طول عمر مردم ثابت شده که همه جوامع فقیر و غنی دنیا در معرض شیوع بالای این بیماری قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع دیابت در زنان 2 درصد بیشتر از مردان است

شیوع دیابت در زنان 2 درصد بیشتر از مردان است