مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 10:452018-07-17اجتماعي

آغاز طرح تحقیقاتی ژنتیک خانواده های 2 معلولیتی کشور در میبد


اجرای طرح تحقیقاتی ژنتیک در خانواده های دومعلولیتی همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی برای اولین بار در کشور در مرکز تحقیقات ژنتیک جنوب شرق کشور در شهرستان میبد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلیل عفتی، مدیر کل بهزیستی استان در مراسم آغاز اجرای طرح که با اجرای آن از تولد فرزندان معلول در خانواده هایی که دو یا چند فرزند معلول دارند، پیشگیری می شود، گفت: با اجرای این طرح که در واقع شناسایی ژن ناقل در خانواده های دو و چند معلولیتی است، درصدد هستیم بتوانیم به خانواده های نیازمند خدمات لازم ارایه دهیم.

وی افزود: موضوع پیشگیری نسبت به درمان از اولویت های سازمان بهزیستی است و اثرگذاری بالایی دارد چرا که بر اساس آمارها 50 درصد از معلولیت ها عوامل ژنتیک در آن نقش دارد و 50 درصد آن تحت تاثیر عوامل محیطی است.

عفتی در ادامه با اشاره به این که علت بیماری های چند معلولیتی ریشه در ازدواج های فامیلی دارد، گفت: زوجین باید با توجه به وجود امکانات لازم در تشخیص ژن و آزمایش های ژنتیکی حتما در این طرح شرکت کنند تا از بروز معلولیت های احتمالی جلوگیری شود.

مدیر کل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: خانواده های دو معلولیتی که تحت آزمایشگاه های ژنتیک قرار می گیرند علاوه بر این که ژن را در شخص مبتلاً مورد آزمایش قرار می دهیم، قادر هستیم افراد ناقل بیماری معلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح تحقیقاتی ژنتیک خانواده های 2 معلولیتی کشور در میبد

آغاز طرح تحقیقاتی ژنتیک خانواده های 2 معلولیتی کشور در میبد