مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:362018-07-17سياسي

ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان یزد عمده ترین مشکلات هنر سفال گری در این استان یزد را واردات اجناس خارجی به ویژه جنس چینی عنوان کرد.

- محمدرضا دهقان مهرجردی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به وضعیت هنر سفالگری در استان یزد، گفت: اصلی ترین پایگاه هنر سفالگری در یزد، شهرستان میبد است که امروزه این شهرستان در زمینه سفالگری به صورت برجسته کار می کند و بقیه شهرستان های استان یزد نیز در این هنر کم و بیش فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هنر سفالگری با گوشت و خون مردم بومی این شهرستان پیوند دارد، اظهار داشت: هنر سفالگری در استان یزد به ویژه در شهرستان میبد از اهمیت خاصی برخودار است؛ چرا که در شهرستان میبد شهرک سفال و سرامیک وجود دارد و در این راستا بایستی توجه ویژه ای صورت گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان یزد تصریح کرد: در کنار هنر سفال گری، عده ای از هنرمندان به کار سرامیک مشغول هستند و همچنین تعدادی هم در بخش سفال نقش برجسته ای را ایفا می کنند که در مجموع بیش از 180 نفر در رشته های مختلف سفال و سرامیک در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

دهقان مهرجردی، عمده ترین مشکلات هنر سفال گری در استان یزد را واردات اجناس خارجی به ویژه جنس چینی عنوان کرد و بیان داشت: در واقع افزایش قیمت هزینه های تولید مانند برق، کارگر، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها

ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها