مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:052018-07-17بين الملل

نشست مقامات ارشد تونس برای بررسی ماندن یا برکناری دولت


به دنبال درخواست رییس جمهور تونس برای استعفای نخست وزیر این کشور، مقامات ارشد حکومتی، رهبران اتحادیه ها و روسای احزاب در کاخ ریاست جمهوری برای بررسی موضوع دور هم جمع شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از النشره، باجی قائد السبسی، رییس جمهور تونس اخیرا از یوسف الشاهد، نخست وزیر و داماد خود خواسته که استعفا دهد.

نشست کاخ قرطاج همزمان با بحران سیاسی و درخواست های "اتحادیه عمومی مشاغل تونس" به عنوان قدرتمندترین نهاد غیر دولتی این کشور و حزب حاکم "ندای تونس" مبنی بر استعفای الشاهد به خاطر بحران اقتصادی پایدار کشور برگزار شد.

ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد، در این نشست راه های متناسب عبور از بحران سیاسی کنونی و ضرورت پذیرش مسؤولیت ها توسط طرف های مختلف سیاسی به منظور دستیابی به راه حلی که منافع عالی کشور را در برداشته باشد، مورد بررسی قرار گرفت.

پس از این نشست هنوز هیچ تصمیم سیاسی اعلام نشده است.

السبسی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "نسمه" تصریح کرد، نخست وزیر تونس دو گزینه پیش رو دارد یا استعفا دهد یا در صورت ادامه بحران سیاسی به پارلمان رفته و بار دیگر رای اعتماد بگیرد.

تعدادی از احزاب سیاسی تونس از جمله حزب "ندا" به رهبری حافظ قائد السبسی، پسر رییس جمهور و "اتحادیه عمومی مشاغل تونس"؛ اتحادیه کارگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مقامات ارشد تونس برای بررسی ماندن یا برکناری دولت

نشست مقامات ارشد تونس برای بررسی ماندن یا برکناری دولت