مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:052018-07-17پزشكي

عوامل زمینه ساز ابتلا به تومورهای سر و گردن


فلوشیپ جراحی سر و گردن با اشاره به اینکه سابقه فامیلی ابتلا به تومورهای تیرویید در اعضای خانواده، زنگ خطری برای سایر اعضا به شمار می رود، گفت: - لمس هر توده ای در گردن به ویژه در افراد بالای 45 سال حتما باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا رحمانی - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن اظهار داشت: این سمینار به طور کلی چهار سال است که به طور مداوم برگزار می شود و امسال تمرکز بر موضوع تومور گردن است.

وی افزود: معمولا اکثر تومورهای سر و گردن ناشی از گسترش لنفاوی تومورهای سایر نقاط بدن مانند حنجره، حفره دهان، تیرویید و حلق بوده و در جراحی ها مجبوریم غدد لنفاوی گردن را کامل خارج کنیم که این موضوع در سمینار به طور جامع مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

دبیر علمی بخش ENT در چهارمین سمینار تومورهای سر و گردن گفت: رادیوتراپی و شیمی درمانی نیز بخشی از درمان این نوع سرطان بوده که این موضوع نیز در سمینار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: تومورهای سر و گردن می توانند انواع خوش خیم، بدخیم و خونریزی دهنده باشند و عوامل زمینه ای ایجاد این تومورها استعمال سیگار، مصرف الکل، ویروس HPV و وجود برخی از تومورهایی بوده که فرد سابقه اشعه یا اشعه درمانی آن را داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل زمینه ساز ابتلا به تومورهای سر و گردن

عوامل زمینه ساز ابتلا به تومورهای سر و گردن