مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 08:452018-07-17پزشكي

تولید نانوذرات نقره با کیفیت بالا از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور


محققان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در فاز آزمایشگاهی نانو ذرات نقره را با استفاده از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور استخراج کردند که به گفته آنها نانو ذرات سنتز شده از اندازه و شکل ظاهری مطلوبی برخوردار بوده و در نتیجه بر افزایش کارایی این ذرات موثر بوده است.

- تولید نانوذرات نقره با کیفیت بالا از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور محققان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در فاز آزمایشگاهی نانو ذرات نقره را با استفاده از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور استخراج کردند که به گفته آنها نانو ذرات سنتز شده از اندازه و شکل ظاهری مطلوبی برخوردار بوده و در نتیجه بر افزایش کارایی این ذرات موثر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از راه های مقابله با بیماری ها، استفاده از ذرات با خاصیت ضدباکتریایی در محل های مساعد برای رشد آنها از جمله انواع مواد غذایی، بسته بندی مواد دارویی و محیط های بیمارستانی است.

با توجه به سازوکار عملکرد این ذرات، کاهش اندازه تا مقیاس نانو کارایی آنها را با افزایش چشمگیر مواجه می کند.

بر این اساس محققان دانشگاه بین المللی امام خمینی در بخشی از مطالعات خود اقدام به بررسی تاثیر شوری محیط کشت گیاه مرزه بر روی مقدار و کیفیت نانو ذرات نقره استخراج شده از این گیاه کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوذرات نقره با کیفیت بالا از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور

تولید نانوذرات نقره با کیفیت بالا از گیاه مرزه کشت شده در محیط شور