مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 06:302018-07-17اجتماعي

مشارکت های اجتماعی مانع از بروز جرم در بافت شهری می شود


مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: مشارکت های اجتماعی و آگاهی شهروندان مانع از بروز جرم در بافت شهری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، سعید کاویانی روز دوشنبه در سومین نشست از سلسله نشست های عش آل محمد(ص) با موضوع امنیت در بافت شهری و کاهش جرم که با مشارکت جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، عنوان کرد: در محیط شهری با سه مولفه کالبد شهر و مدیریت شهری و شهروندان مواجه هستیم که هر یک تاثیرات خاص خود را دارد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: اگر از آسیب های اجتماعی پیشگیری شود، می توان به رشد و توسعه و تعالی دست یافت.

وی با بیان این که مهم ترین رویکرد در کاهش آسیب های اجتماعی ، ارتقای سطح آگاهی است، تصریح کرد: همچنین مشارکت های اجتماعی و آگاهی شهروندان مانع از بروز جرم در بافت شهری می شود، در همین راستا بهترین پیشگیری، پیشگیری محله مدار است که با مشارکت های اجتماعی تحقق می یابد.

کاویانی بیان کرد: در محیط جرم با سه مقوله روبرو هستیم که اگر یکی از این سه عنصر نباشد جرم انجام نمی شود، در این میان قربانیان عنصر اول هستند که به دلیل عدم آگاهی و یا غفلت بسترساز انجام جرم می شوند.

وی ادامه داد: همچنین انگیزه انجام جرم و محیط جرم دو مقوله دیگر است که می توان با آگاهی بخشی به جامعه به راحتی جلوی انجام جرم را گرفت و فرصت ارتکاب جرم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت های اجتماعی مانع از بروز جرم در بافت شهری می شود

مشارکت های اجتماعی مانع از بروز جرم در بافت شهری می شود