مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 05:512018-07-17بين الملل

حقوق بشر آمریکا؛ از ادعا تا عمل (8) اسارتگاه های آمریکایی


ایالات متحده آمریکا علیرغم برخورداری از کارنامه سیاه در حوزه حقوق بشر در داخل و خارج از این کشور، همواره خود را مدعی ارائه الگوی بی همتای مردم سالاری دانسته و ادعای حمایت از حقوق بشر را در جهان داشته است.

- " در این سلسله مقالات وضعیت نقض حقوق بشر از سوی دولت ایالات متحده آمریکا بررسی می شود.

در شماره های پیشین تبعیض نژادی ، نقض حقوق شهروندی ، تبعیض دینی ، وضعیت زندان های داخل خاک آمریکا ، جنایات ضد حقوق بشری دولت ایالات متحده در آمریکای لاتین و جهان اسلام و جنایات جنگی آمریکا بررسی شد و در این شماره پایانی، شرایط نگهداری اسرا از سوی آمریکایی ها و عدم عضویت آمریکا در مجامع و کنوانسیون های حقوق بشری موردمطالعه قرار می گیرد.

  نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو[1] در پی حمالت انتحاری 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا و اعلام دکترین مبارزه جهانی با تروریسم دولت آمریکا بازداشتگاهی را در پایگاه نظامی خود واقع در جزیره گوانتانامو احداث کرد تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می شوند، در این محل زندانی کند.

[2] در طی این سال ها، اخبار نگران کننده ای درباره انجام شکنجه در زندان گوانتانامو منتشر شده است، اقداماتی که به بهانه گرفتن اطلاعاتی از تروریست ها که می تواند به پیشگیری از انجام عملیات تروریستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بشر آمریکا؛ از ادعا تا عمل (8) اسارتگاه های آمریکایی

حقوق بشر آمریکا؛ از ادعا تا عمل (8) اسارتگاه های آمریکایی