مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 01:512018-07-16بين الملل

وعده های اقتصادی اروپا برای حفظ برجام در گرو تصویب قوانین FATF


روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام اروپایی نوشت که فرانسه، انگلیس و آلمان در تلاش برای باز کردن کانالهای مالی برای بانک مرکزی ایران هستند اما ایران هم نیاز دارد استانداردهای FATF را پاس کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو"، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی به نقل از چندین مقام اروپایی درباره توافق هسته ای نوشت؛ دولتهای انگلیس، آلمان و فرانسه به دنبال فعال کردن حسابهایی برای بانک مرکزی ایران و ارتباط آنها با بانکهای مرکزی کشورهای اروپایی در راستای تلاشها برای باز گذاشتن کانالهای مالی و زنده نگه داشتن برجام هستند.

این روزنامه آمریکایی می گوید که این اقدام، اولین نشانه مستحکم از عمل به وعده های کشورهای اروپایی در راستای حفظ برجام است که مستقیما دولتهای اروپایی را در مقابل سیاست تحریم و انزوای آمریکا علیه ایران قرار خواهد داد.

مقامات درگیر در این موضوع همچنین گفته اند که گزینه فعال کردن حسابهای بانک مرکزی ایران در بانکهای مرکزی(اروپایی) و یا بازفعال کردن آنها بعد از سالها سکون، یکی از چندین راهکاری است که دولتهای اروپایی فعالانه درحال پیگیری آن هستند.

فرانسه، انگلیس و آلمان این طرحها را در جریان مذاکرات خود با طرف ایرانی در مذاکرات اوایل ماه جاری در وین مطرح کردند با این حال آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده های اقتصادی اروپا برای حفظ برجام در گرو تصویب قوانین FATF

وعده های اقتصادی اروپا برای حفظ برجام در گرو تصویب قوانین FATF