مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 23:502018-07-16سياسي

با «جهان نما» چهارباغ را هم زیرسوال بردند!


«چهار باغ عباسی» را زیرو رو کرده اند و می خواهند براساس طرح یکی از اساتید قدیمی و به نام اصفهانی آن را بازسازی کنند، محوطه ای تاریخی که کم در سفرنامه های مختلف تاریخی از نام و هویت اش ننوشته اند.

- چهار باغ عباسی را زیرو رو کرده اند و می خواهند براساس طرح یکی از اساتید قدیمی و به نام اصفهانی آن را بازسازی کنند، محوطه ای تاریخی که کم در سفرنامه های مختلف تاریخی از نام و هویت اش ننوشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ طرح 10 ساله شان را بالاخره با عنوان بدنه سازی چهارباغ جلو می برند و قدم هایشان را به حدی بزرگ برداشته اند که حتی خبرهایی هر چند شایعه از کشف" یکی از هفت حوض شاه عباسی منتشر می شود.

اما این بار کندن سنگ فرش های چهارباغ عباسی را نه تنها مسئولان شهری اصفهان که مردم اصفهانی هم به واسطه ی سختی رفت وآمدشان با گوشت و پوست شان لمس می کنند.

محوطه ای تاریخی که بعد از تعیین اصفهان به عنوان پایتخت در دوره شاه عباس اول و به دستور او ساخته شد، چیزی بیش از 430 سال پیش، با کشیدن یک جوی آب از بین این خیابان تا زاینده رود که در محل تقاطع ها به حوض هایی می ریخته است.

از سوی دیگر در خیابان مسیری خاص برای افراد سواره تعیین شده و در اطراف آن باغ هایی بوده که بین امرا برای ساخت عمارت تقسیم شده بوده اما عموم مردم می توانستند از آن استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با «جهان نما» چهارباغ را هم زیرسوال بردند!

با «جهان نما» چهارباغ را هم زیرسوال بردند!