مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 14:152018-07-16اجتماعي

چرا تبریز پایتخت کتاب ایران نمی شود؟


«پایتخت کتاب ایران» عنوان طرحی است که بر اساس آن سالانه یکی از شهرهای مستعد در زمینه کتاب و کتابخوانی به عنوان پایتخت کتاب انتخاب می شود که باتوجه به پیشینه تاریخی تبریز انتظار می رود مسئولان با ارایه ی طرح های ابتکارانه و فعالیت بیشتر زمینه را برای .

- پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی است که بر اساس آن سالانه یکی از شهرهای مستعد در زمینه کتاب و کتابخوانی به عنوان پایتخت کتاب انتخاب می شود که باتوجه به پیشینه تاریخی تبریز انتظار می رود مسئولان با ارایه ی طرح های ابتکارانه و فعالیت بیشتر زمینه را برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت کتاب ایران فراهم کنند.

در اولین سال رقابت میان شهر های ایران برای کسب عنوان پایتخت کتاب، اهواز با مشارکت نهادهای غیردولتی همچون کانون آموزش شهروندی برای توسعه (کاشت) موفق به اخذ این عنوان شد.

در سال دوم، نیشابور و در سال سوم بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شد و این روند سالانه ادامه دارد.

از این رو ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی میزگردی را جهت نقش آفرینی موثر در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی و زمینه سازی برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت کتاب، برگزار کرده است.

محمد باقر صدری نیا، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز، جحت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تبریز پایتخت کتاب ایران نمی شود؟

چرا تبریز پایتخت کتاب ایران نمی شود؟