مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 10:152018-07-16سياسي

اجرای مجازات های جایگزین در گرو برخوردهای سلیقه ای قضات


مجازات های جایگزین باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود، از سال 92 و در حال حاضر نیز مجازات های جایگزین در قانون ما تعریف شده است اما یکی از مسائل پیش رو استقلال برخی از قضات از این گونه مجازات هاست.

- رییس انجمن جرم شناسی گفت: مجازات های جایگزین باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود، از سال 92 و در حال حاضر نیز مجازات های جایگزین در قانون ما تعریف شده است اما یکی از مسائل پیش رو استقلال برخی از قضات از این گونه مجازات هاست.

دکتر جعفر کوشا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد عناوین جرم به بیش از 1000 عنوان می رسد، گفت: زمانی که در جامعه ای ارزش ها زیاد می شود، نسبت به این ارزش ها عناوین مجرمانه نیز زیاد می شود.

در واقع رابطه ای مستقیم بین افزایش ارزش ها و افرایش عنوان ها برای حمایت از این ارزش ها وجود دارد، اما لزوما نباید برای حمایت از ارزش ها عنوان های مجرمانه در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه می توان راهکارهای دیگری به جز مجازات های کیفری برای این حمایت در نظر گرفت، اما کشورهای به اصطلاح جهان سوم بنای حمایت از ارزش ها را بر حمایت کیفری قرار داده اند و همین امر سبب می شود که عناوین مجرمانه افزایش یابد، گفت: در این شرایط با افرادی که به این ارزش ها تعرض کنند، برخورد می شود و با افزایش تعداد تعرضات اثر مجازات نیز از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مجازات های جایگزین در گرو برخوردهای سلیقه ای قضات

اجرای مجازات های جایگزین در گرو برخوردهای سلیقه ای قضات