مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 05:112018-07-16بين الملل

یادداشت/ حسام الدین مفیدی این پازل همچنان تکمیل می شود


تفکیک بازی آمریکا و اروپا از یکدیگر و فراتر از آن، یاد کردن از اختلافات سطحی واشنگتن و تروییکای اروپایی به عنوان تقابل استراتژیک میان آمریکا و اروپا، - خطاهایی راهبردی و غیر قابل جبران در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه وطن امروز در یادداشتی به قلم حسام الدین مفیدی نوشت: ارائه بسته پیشنهادی اخیر اروپا به ایران و اعتراض بسیاری از مقامات کشورمان از جمله شخص رییس جمهور به محتویات این بسته، مولد نگرانی های تازه ای در میان طرفداران برجام اروپایی بوده است.

در حالی که فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و مقامات ارشد قاره سبز به ایران تعهد داده بودند نهایت تلاش خود را درباره حفظ توافق هسته ای انجام دهند، هم اکنون شاهد ارائه بسته ای غیر قابل قبول و حتی نومیدکننده و غیر قابل بررسی توسط آنها هستیم.

دستاورد این بسته برای اقتصاد ایران تحقیقاً هیچ است و در حوزه های حساسی مانند صادرات نفت و انجام مراودات بانکی نیز تضمین عملی به کشورمان داده نشده است.

اگرچه ارائه یک بسته پیشنهادی کاربردی [لااقل در سطح توانایی های اقتصادی اروپا] قاعدتاً زمان زیادی نخواهد برد اما سران اروپا اصرار دارند تا ماه نوامبر/ آبان، مذاکره با ایران را ادامه دهند! 1- سال 2017 میلادی، تروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ حسام الدین مفیدی این پازل همچنان تکمیل می شود

یادداشت/ حسام الدین مفیدی این پازل همچنان تکمیل می شود