مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 04:162018-07-16سياسي

جایگاه مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی مجلسِ انسجام بخشِ نظام اسلامی


کارکرد نظارتی مجلس خبرگان بر مقام رهبری، می تواند تقویت کننده ی جایگاه و نقش رهبری به عنوان ناظر حرکت کلی انقلاب در مسیر خط امام (ره) و ارزش های دینی و انقلابی باشد.

- نظام حقوقی ایران برمبنای تعالیم حقوقی اسلام بنا شده و یکی از موضوعات اصلی آن، بحث حکومت است.

در دین مبین اسلام، حکومت در اصل از آن خداست و ولایت تکوینی و تشریعی خداوند متعال، در جهان محقق است و چنانچه انسان ها دین و حاکمیت خداوند را بپذیرند، به سعادت دنیوی و اخروی خواهند رسید.

در این میان، پیامبر (ص) و ائمه ی معصوم (ع) نیز نقش راهبری انسان به سوی خداوند را برعهده داشته اند و لذا قانون و حاکمیت خداوند، راه نجات بشریت است.

بعد از تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران برمبنای تعالیم و احکام اسلامی، تمامی ساختارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی برمبنای قوانین اسلامی طراحی و نهادینه شدند.

[1]    در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت به این موضوع و پایبندی نظام جمهوری اسلامی به احکام و تعالیم دین اسلام، اشاره شده است.

از طرف دیگر، بنیان گذاران نظام اسلامی با گنجاندن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، این اصل را ضامن حفظ و استمرار رکن اسلامیت نظام مطرح نمودند و نهاد مجلس خبرگان را نیز به عنوان نهاد تعیین و انتخاب رهبری نظام، معرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی مجلسِ انسجام بخشِ نظام اسلامی

جایگاه مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی مجلسِ انسجام بخشِ نظام اسلامی