مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 01:102018-07-15سياسي

برخی با خصوصی سازی منافعشان به خطر می افتد


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه خصوصی سازی واقعی زمانی در یک کشور امکان پذیر است که امنیت حقوق مالکیت برقرار باشد، بسیاری از مخالفت هایی که با خصوصی سازی ها می شود را به خاطر ترس از دست دادن منافع شخصی دانست.

- محمد قلی یوسفی با ارائه تعریفی از خصوصی سازی مبنی بر این که در این روند شرکت هایی که در اختیار دولت هستند به بخش خصوصی منتقل می شوند، به ایسنا گفت: خصوصی سازی واقعی زمانی در یک کشور امکان پذیر است که حاکمیت قانون وجود داشته باشد و امنیت حقوق مالکیت برقرار باشد.

وی با بیان این که حقوق مالکیت تنها مالکیت بر ساختمان و یا ماشین نیست، ادامه داد: وقتی در یک جامعه حقوق اولیه افراد در مالکیت جسم و روح خود به رسمیت شناخته می شود و ما با مداخلات ارگان های مختلف با آن مواجه هستیم نمی توان از امنیت حقوق مالکیت صحبت کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: به یاد داریم کسانی را که به خاطر طلب پول خود از موسسات مالی کتک خوردند، اما بانیان اصلی آن قضایا را کسی مورد بازخواست قرار نداد.

در چنین شرایطی نمی توان از خصوصی سازی صحبت کرد.

قلی یوسفی با بیان این که مهم ترین بستر خصوصی سازی حاکمیت قانون است، اظهار کرد: این که دولت بتواند شرکت ها و کارخانه هایی را که محصول مالیات مردم و یا تلاش و کوشش مدیران آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی با خصوصی سازی منافعشان به خطر می افتد

برخی با خصوصی سازی منافعشان به خطر می افتد