مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 22:362018-07-15پزشكي

نیسان، رودخانه ای که در رُفَیع به گل نشست/ کمبود آب و سردی تن رنجور گاومیش ها


با خشک شدن رودخانه نیسان در شهرستان رفیع آب شرب اهالی و آب مورد نیاز برای زندگی دام دچار مشکل شده و سبب تلف شدن گاومیش ها شد.

- نیسان، رودخانه ای که در رُفَیع به گل نشست/ کمبود آب و سردی تن رنجور گاومیش ها با خشک شدن رودخانه نیسان در شهرستان رفیع آب شرب اهالی و آب مورد نیاز برای زندگی دام دچار مشکل شده و سبب تلف شدن گاومیش ها شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفیع، در حالی که دستش را با حالت تأسف در هوا می چرخاند، تکرار می کند الشط نشف ( رودخانه خشک شده است)؛ اضطراب، رمق های حاج کاظم را گرفته است؛ پاهایش یاریش نمی کنند که بایستد؛ دیگر پیر شده است؛ در حالی که عصایش را در دست گرفته روی زمین می نشیند و چانه اش را بر آن تکیه می دهد.

حدیث زندگی را می توان از پشت چروک های عمیق و عذاب آور دستان حاج کاظم فهمید؛ لابه لای تمام خاطرات او ردپای رودخانه، زمین و گاومیش وجود دارد؛ رودخانه ای که با زندگی مردم این حوالی گره خورده و زمینی که اکنون به بیابان و برهوت بیشتر شبیه است.

سقط جنین 14 گاومیشِ ابو کاظم  حاج کاظم حدود 190 رأس گاومیش دارد و 14 رأس از آنها به علت کم شدن آب رودخانه، گوساله هایشان را سقط می کنند و  12 روز پیش یکی از گاومیش ها  و اسبی که در خانه داشت از شدت تشنگی نیز درجا تلف شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیسان، رودخانه ای که در رُفَیع به گل نشست/ کمبود آب و سردی تن رنجور گاومیش ها

نیسان، رودخانه ای که در رُفَیع به گل نشست/ کمبود آب و سردی تن رنجور گاومیش ها