مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 14:402018-07-15سياسي

رستگاری و شکوفایی فرد در گرو تربیت دینی است


عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان با اشاره به تربیت دینی کودکان گفت: تربیت دینی تمامی ابعاد وجود آدمی را در بر می گیرد.

لذا ضرورت چنین تربیتی بسیار مشهود است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تربیت عبارت از آموزش و یاددهی مجموعه رفتارهای بهنجار و مناسب مبتنی بر فرهنگ به افراد یک جامعه است.

به عبارت دیگر، تربیت کردن شامل آموزش مجموعه ای از قوانین و راهبردهایی است که به فرد رفتارهای متناسب با موقعیت و فرهنگ را یاد می دهد و او را در مسیر تبدیل شدن به یک انسان رشدیافته و تربیت شده قرار می دهد.

تربیت می تواند تمامی ابعاد فیزیولوژیک، اجتماعی، هیجانی، رفتاری، انگیزشی و معنوی را شامل شود.

رضا سلطانی شال، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که ضرورت تربیت دینی کودکان چیست؟ ، اظهار کرد: در خانواده های معنا محور که معنویت از ارکان اصلی آنها محسوب می شود، تربیت دینی یکی از دغدغه های اصلی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تربیت دینی، عبارت از روش ها و راهبردهای اجتماعی، شناختی، هیجانی، رفتاری، انگیزشی و معنوی که فرد را در مسیر فرهیختگی و کمال قرار می دهد و سبب رستگاری او می شود، است، افزود: در حقیقت تربیت دینی، به معنای انجام مجموعه ای از اعمال و اذکار دینی نیست بلکه شامل تمامی ارکان و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رستگاری و شکوفایی فرد در گرو تربیت دینی است

رستگاری و شکوفایی فرد در گرو تربیت دینی است