مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 13:262018-07-15دانش

تهران جزء 50 منطقه برتر علم و فناوری جهان است


معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: تهران جزو 50 منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و می تواند ضمن پرورش ذهن های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران، با اشاره به ارتقای جایگاه کشورمان در شاخص های نوآوری گفت: بر اساس گزارش وضعیت جمهوری اسلامی ایران براساس شاخص جهانی نوآوری (Gii)، در سال 2013 در رتبه 113 جهان قرار داشتیم، در حالی که جایگاه ایران در سال 2018 با رشدی قابل توجه، به رتبه 65 ارتقا یافته است.

توانمندی در نیروی انسانی و ضعف در زیرساخت هامعاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که شاخص نوآوری که بر دو مبنای مؤلفه های ورودی نوآوری و خروجی نوآوری سنجیده می شود، گفت: کشورمان در مولفه های ورودی نوآوری شامل نهادها، زیر ساخت ها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار جایگاه چندان درخور توجهی ندارد، اما در سرمایه انسانی و تحقیقات و نیز مولفه های خروجی ها مانند برون داد های خلاقانه و برون داد های دانش و فناوری دارای رتبه های خوبی است.

به گفته ستاری، زیرساخت ها یا پیچیدگی بازار نشان می دهد اگرچه نیروی انسانی و خروجی خلاقانه ای تولید می کنیم، اما زیرساخت مساعدی برای بهره مندی از آن نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران جزء 50 منطقه برتر علم و فناوری جهان است

تهران جزء 50 منطقه برتر علم و فناوری جهان است