مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 11:152018-07-15پزشكي

بررسی فوریتی 17 تولید کننده داخلی داروی "والزارتان" توسط سازمان غذا و دارو


سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف داروی "والزارتان" در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشور توضیح داد.

- بررسی فوریتی 17 تولید کننده داخلی داروی "والزارتان" توسط سازمان غذا و دارو سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف داروی "والزارتان" در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشور توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته ای که گذشت داروی "والزارتان" تولیدی یک شرکت چندملیتی دارویی که داروی رایج برای کنترل فشار خون است و به پیشگیری از نارسایی قلبی هم کمک می کند، به علت داشتن یک ماده شیمیایی در ماده اولیه که احتمال ابتلا به بیماری در افراد مصرف کننده را افزایش می دهد از بازار 22 کشور جهان ریکال شد.

تاکنون این ریکال مختص 21 بازار اروپایی به علاوه بازار بحرین بوده است ولی ظاهرا طبق آنچه سخنگوی سازمان غذا و دارو امروز اعلام کرد، این ریکال به بازار دارویی ایران هم رسیده است.

دکتر کیانوش جهانپور در این باره به ایسنا گفت: در جریان آزمایش های بچ های API والزارتان یکی از عمدهترین تأمین کنندگان API این دارو یعنی شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالز، این شرکت و همچنین آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام نموده که ناخالصی با احتمال ایجاد مشکلات بعدی در مصرف کننده در API تولیدی این شرکت تولید کننده ماده موثره این دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی فوریتی 17 تولید کننده داخلی داروی "والزارتان" توسط سازمان غذا و دارو

بررسی فوریتی 17 تولید کننده داخلی داروی "والزارتان" توسط سازمان غذا و دارو