مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 10:502018-07-15اقتصادي

اشتباه گمرک گریبان لوازم بهداشتی و عطریات را گرفت!


افزایش 10 درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی از سوی مجلس شورای اسلامی صرفا برای لوازم آرایشی وارداتی در نظر گرفته شده است، اما با اشتباه صورت گرفته این اتفاق در مورد فرآورده های بهداشتی و عطریات هم لحاظ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهمن ماه سال گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1397 افزایش 10 درصدی به عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات لوازم آرایشی را اتخاذ کردند تا رقم عوارض از 26 به 36 درصد افزایش یابد و اینگونه بخشی از هزینه های مربوط به سازمان بهزیستی تامین شود.

با این حال اما با اشتباه صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران فرآورده های بهداشتی و عطریات نیز مشمول این افزایش عوارض شده و واردکنندگان را با مشکل روبه رو کرده است که موجب عدم ترخیص کالا از گمرک شده است.

اواخر دریبهشت ماه سال جاری در نامه ای از سوی انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران به اداره کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت لوازم آرایشی که مشمول افزایش 10 درصدی عوارض گمرکی و سود بازرگانی می شوند اعلام شد.

چند روز بعد و در اوایل خردادماه در نامه ای از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک نگاشته شده، فهرستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتباه گمرک گریبان لوازم بهداشتی و عطریات را گرفت!

اشتباه گمرک گریبان لوازم بهداشتی و عطریات را گرفت!