مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 تیر 1397 ساعت 10:262018-07-13اقتصادي

428 میلیون دلار فرش دستباف صادر شد/ افزایش 15 درصدی صادرات فرش


رییس مرکز ملی فرش از صادرات 428 میلیون دلاری فرش دستباف خبر داد و گفت: صادرات فرش دستباف در مقایسه با سال های قبل 15 درصد افزایش داشته است.

- فرشته دست پاک در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بیش از 6 میلیون نفر از صنعت فرش ارتزاق می کنند و این موضوع نشاندهنده این بوده که یکی از اصناف بزرگ ما صنعت فرش است.

وی با اشاره به اینکه صنفی را که در حوزه کسب و کار اینقدر تاثیرگذاری بسیاری را داشته باشد، نداریم، تصریح کرد: امروز که بحث تحریم بسیار جدی است هنرصنعت فرش در کشور می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد و بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کند.

رییس مرکز ملی فرش بیان کرد: یکی دو سالی که بحث صادرات فرش به ویژه به آمریکا تسهیل شده بود میزان صادرات فرش به حدود 428 میلیون دلار رسید که نسبت به سال های گذشته رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریمی که آمریکا انجام داده امیدواریم بازارهای دیگری را جایگزین بازار آن کنیم، اظهار کرد: این شدنی است و مردم باید هنرصنعت ملی خود را پاس بدارند.

دست پاک اظهار کرد: 23 درصد از این صادرات مربوط به آمریکا بود و با تحریمی که آمریکا داشته امسال از لیست صادرات ما حذف می شود و امیدواریم بازارهای دیگری را جایگزین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

428 میلیون دلار فرش دستباف صادر شد/ افزایش 15 درصدی صادرات فرش

428 میلیون دلار فرش دستباف صادر شد/ افزایش 15 درصدی صادرات فرش