مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 تیر 1397 ساعت 09:002018-07-13سياسي

اروپایی ها در مبادلات مالی یورو را جایگزین دلار کنند


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که تیم مذاکره کننده در ادامه مذاکرات در برجام باید موضوع جایگزینی یورو و یا سایر ارزها به جای دلار در مبادلات مالی را مدنظر قرار دهد.

- مسعود گودرزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صحبت وزیر خارجه روسیه مبنی بر توافق سه کشور اروپایی عضو برجام برای استفاده از ارزهای دیگر به جای دلار، گفت: اروپایی ها باید در بسته پیشنهادیشان مشخصا تعیین کنند که می خواهند مبادلات مالی بر چه اساسی پیش رود و اینکه چقدر می توانند نفت ما را بخرند، همچنین در ادامه راه نقل و انتقالات مالی بر اساس چه مکانیزم و با چه ارزی انجام می شود.

وی افزود: اروپایی ها باید مکانیزم نقل و انتقال پول و نحوه مبادلات بانکی را تعیین کنند، چون ما در دوران برجام هم مشکلی از حیث انتقال پول داشتیم که با وجود گشایش هایی باز هم مشکل وجود داشت، مشکلی که در پسابرجام بیشتر هم می شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه جایگزینی یورو با دلار وضعیت ایده آلی است، گفت: ما در حوزه یورو می توانیم با بانک های مشترک اروپایی کار کنیم به همین دلیل لازم است تیم مذاکره کننده بر روی جایگزینی یورو به جای دلار تمرکز کند، البته می توانیم از طریق سایر ارزها هم این کارها را انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپایی ها در مبادلات مالی یورو را جایگزین دلار کنند

اروپایی ها در مبادلات مالی یورو را جایگزین دلار کنند