مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 10:212018-07-12اقتصادي

فارس بررسی می کند پل های توسعه یافته؛ فرهنگ توسعه نیافته!


با وجود آنکه پل های عابر پیاده مکانیزه در شهر همدان توسعه یافته است؛ اما هنوز عدم فرهنگسازی مناسب در استفاده از آن باعث شده بازدهی خوبی را شاهد نباشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، وقتی پل های عابرپیاده در شهر همدان ایجاد شد استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.

کمی بعد برای اینکه از این پل ها استفاده شود، در زیر آن ها نرده هایی کشیده شد تا امکان تردد از پایین پل امکانپذیر نباشد و حتی دیه تصادف را هم اگر در حریم پل بود پرداخت نمی شد.

اما این تدابیر هم به طور کامل موثر نیفتاد تا بالاخره مکانیزه کردن پل ها مرسوم شد و امروز بیشتر این پل ها به پله برقی و یا آسانسور مجهز هستند، اتفاقی که البته کم هم خون دل نداشت چرا که خرید تجهیزات و وارد کردن آن ها با تحریم های اقتصادی نیز مواجه شد و مدت ها طول کشید که وارد کشور شود ـ شاید تقریبا در همان زمانی که خیال ها راحت شد که مشکل استفاده از پل حل شده، به یکباره مشکل جدیدی بروز کرد و هر روز شاهد تخریب این تجهیزات به دلایل مختلف بودیم و امروز این مشکل گاهی موجب می شود که برخی از تجهیزات مکانیزه ساعت ها از دسترس خارج شود.

همه این اتفاقات نشان می دهد که مشکل در ایجاد نرده و یا نصب پل مکانیزه نبود بلکه نبود فرهنگ شهروندی در این حوزه مشکل اصلی است و باید متولیان فرهنگی و اجتماعی شهر  ورود بیشتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس بررسی می کند پل های توسعه یافته؛ فرهنگ توسعه نیافته!

فارس بررسی می کند پل های توسعه یافته؛ فرهنگ توسعه نیافته!