مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 09:352018-07-12سياسي

حذف کنکور نیازمند تصمیم فراستادی است


معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: حذف کنکور نیازمند اتخاذ یک تصمیم فراستادی بوده و این طور نیست که منحصرا این مهم در وزارت علوم تصمیم گیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی شریعتی نیاسر، در نشست خبری در بجنورد اظهار کرد: حذف کنکور نیازمند یک تصمیم گیری فراستادی بوده و باید وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، برخی از دستگاه های اجرایی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار نظر و تصمیم گیری کنند.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر در کشور پشت کنکوری داریم، افزود: براساس مصوبه وزارت علوم در سال 92 باید طی پنج سال 85 درصد از داوطلبان ورود به دانشگاه از طریق بررسی سوابق تحصیلی پذیرش شوند.

نیاسر با ذکر اینکه تلاش می کنیم تا در رشته های کم متقاضی بار روانی کنکور را از دوش داوطلبان برداریم، ادامه داد: با این روش بار روانی کم شده و خانواده ها نیز به آرامش در این مهم رسیده و اینکه تا 70 درصد میزان پشت کنکوری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه حذف کنکور زمانبر بوده و این مهم طی سه سال آینده به طور کامل محقق نخواهد شد، گفت: باید با وزارت آموزش و پرورش هماهنگی های لازم انجام شود تا نظام آموزشی در دبیرستان ها به گونه ای تنظیم شود که آمادگی های لازم برای ورود به دانشگاه برای فرد ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف کنکور نیازمند تصمیم فراستادی است

حذف کنکور نیازمند تصمیم فراستادی است