مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 09:002018-07-12اقتصادي

سودهای بانکی پایین بازار ارز و طلا را برهم زد


باتوجه به روند فزاینده نقدینگی و سرگردانی آن در بازارهای غیرمولد که التهاب در بازار ایجاد کرده است، عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید دارد این شرایط به دلیل کاهش سود سپرده های بانکی ایجاد شده که تهدید جدی برای بازار طلا و ارز است، - چراکه حتی اگر 10 درصد از این سپرده ها به سکه و دلار تبدیل شود، چالش جدی برای اقتصاد کشور به بار می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آخرین آمارها حجم نقدینگی در پایان سال گذشته به 1530 هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش بیش از 280 هزار میلیارد تومانی را نسبت به ابتدای همان سال نشان می دهد و امسال این روند افزایشی بوده تا جایی که رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده که روزانه هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه می شود".

روند رو به رشد نقدینگی طی سال های گذشته و البته سرگردانی آن در برخی مواقع موجب سرازیر شدن آن به بازارهایی از جمله مسکن، ارز و طلا می شود؛ اتفاقی که اخیرا بازار ارز و طلا را تکان داد و افزایش کاذب قیمت ها را ایجاد کرد.

در راستای چگونگی مدیریت نقدینگی ایجاد راه کاریی برای جذب آن در بخش های مولد، کارشناسان اقتصادی و دست اندرکاران بازار نظرات متفاوتی دارند؛ به گونه ای که برخی تاکید دارند باید تسهیلات و اعتبارات دولتی به واحدهای تولیدی کوچک اختصاص یابد و از صنایع بزرگ که همچنان با مشکل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودهای بانکی پایین بازار ارز و طلا را برهم زد

سودهای بانکی پایین بازار ارز و طلا را برهم زد