مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1397 ساعت 07:302018-07-11فناوري

جاسوسی برنامه های اندرویدی از گوشی کاربران


برخی حفره های امنیتی در چندین برنامه اندرویدی، با شکستن حریم خصوصی کاربران و بدون اطلاع آنان، از فعالیت های گوشی، اسکرین شات و ویدئو می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران پس از بررسی فایل APK یکی از برنامه های اندرویدی به اسم GoPuff متوجه شدند که این برنامه بدون اطلاع کاربران از صفحه موبایل آن ها، ویدئو تهیه و برای دامنه شرکت سازنده، Appsee، ارسال می کند.

برنامه دیگر TestFairy است که بدون اطلاع کاربران به تهیه اسکرین شات اقدام می کند.

پژوهشگران همچنین برنامه ویرایش عکس PaintLab را مشاهده کردند که تصاویر را بدون اطلاع دادن به کاربران، برای پردازش به سرورهای خود ارسال می کند.

بر اساس اطلاعات سایت افتا، خطر اصلی در این گونه برنامه ها، استفاده توسعه دهندگان از کتابخانه های third party است، بدون آنکه اطلاع داشته باشند که این کتابخانه ها چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنند.

پژوهشگران دانشگاه Northeastern تعداد 17 هزار و 260 برنامه از بازارهای برنامه های موبایلی مانند Google Play، AppChina، Mi.

com و Anzhi را بررسی کرده و دریافتند که در عین حال درصد زیادی از برنامه ها از توانایی ضبط رسانه در گوشی های تلفن همراه استفاده نمی کنند.

مطالعات پژوهشگران اثبات کرده است که چندین ریسک نقض حریم خصوصی در اکوسیستم برنامه های اندرویدی وجود دارد که بدون اطلاع یا اجازه کاربر، مجوزهای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوسی برنامه های اندرویدی از گوشی کاربران

جاسوسی برنامه های اندرویدی از گوشی کاربران