مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 تیر 1397 ساعت 08:152018-07-08سياسي

غلبه نگاه تک بعدی و غیر اصولی در ادبیات کودک و نوجوان استان قم


ادبیات کودک ونوجوان یکی ازشاخه های ادبیات است که فعالیت در این زمینه می تواند بر این طیف جامعه بسیار موثر باشد، پرداختن به موضوع ادبیات کودک و نوجوان هم تخصص خود را می طلبد، - چراکه طیف کودک و نوجوان طیف حساسی است که کارکردن در این حوزه را نسبت به حوزه های دیگر حساس تر می کند.

روز 18 تیرماه به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان ثبت شده است؛ این نامگذاری بنا بر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی و پس از درگذشت مهدی آذر یزدی نویسنده و بازنویس حوزه ادبیات کودک و نوجوان در 18 تیرماه 88 نامگذاری شد.

هم اکنون در کشور، نویسندگان و شاعران صاحب استعدادی دراین خصوص به فعالیت می پردازند، استان قم نیز از لحاظ انتشار و چاپ مجلات ادبیات کودک و نوجوان پس از تهران رتبه دوم را داشته و نویسندگان و شاعران زیادی دراین حوزه کار می کنند.

دراین خصوص با طیبه رضایی شاعرکودک و نوجوان که در حوزه شعر خردسال در استان قم کار می کند به گفت وگو پرداختیم؛ وی کتاب های متعددی را در زمینه شعر خردسال به چاپ رسانده است و هم اکنون دبیرمجله دوست خردسال و مجله دوست کودکان است.

طیبه رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنادر خصوص اوضاع این شاخه ی ادبیات در کشور گفت: هم اکنون این حوزه تخصصی نسبت به گذشته و بخصوص سال های نخستین انقلاب اسلامی بسیار پیشرفت کرده است، به این معنا که در گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلبه نگاه تک بعدی و غیر اصولی در ادبیات کودک و نوجوان استان قم

غلبه نگاه تک بعدی و غیر اصولی در ادبیات کودک و نوجوان استان قم