مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 تیر 1397 ساعت 09:262018-07-02اقتصادي

خیز «آستانه» برای صادرات بنزین به آسیای مرکزی


دولت قزاقستان علاقه مند به تغییر توافقنامه دوجانبه بین «آستانه» و «مسکو» درباره صادرات بنزین به قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.

- دولت قزاقستان علاقه مند به تغییر توافقنامه دوجانبه بین آستانه و مسکو درباره صادرات بنزین به قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس" در بیشکک، دولت قزاقستان علاقمند به تغییر توافقنامه دوجانبه بین آستانه و مسکو درباره صادرات بنزین به قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.

دنیار تیساف رییس بخش حمل ونقل، فرآوری و فروش نفت شرکت گازمونای در این باره گفت: آستانه در پاییز سال جاری هدف صادرات 400 هزار تن بنزین را دارد و همچنین حجم نفت صادراتی در سال 2019 به یک یا 1.

2 میلیون تن خواهد رسید.

کانات بازومبایف وزیر انرژی قزاقستان نیز در این باره گفت: این برنامه ها باید در ابتدا با روسیه و صادر کنندگان روس هماهنگ شود.

وی با اشاره به اینکه طبق توافقات فعلی صادرات بنزین تولید قزاقستان به کشورهای آسیای مرکزی ممنوع است، تصریح کرد: در حال حاضر مقامات 2 کشور متن جدید توافقنامه دوجانبه را آماده می کنند که در آن شرکت های قزاق آسیای مرکزی را هدف اصلی خود قرار دادند.

همچنین وزارت انرژی قزاقستان برنامه ایجاد محدودیت ها در بخش واردات سوخت از روسیه از طریق راه آهن را به پارلمان این کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز «آستانه» برای صادرات بنزین به آسیای مرکزی

خیز «آستانه» برای صادرات بنزین به آسیای مرکزی