مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 تیر 1397 ساعت 13:302018-06-26بين الملل

تشکیل جبهه متحد چین و اروپا مقابل آمریکا


مقامات چینی و اروپایی در جریان مذاکرات اخیرشان برای سرمایه گذاری دو جانبه، کمپین تعرفه های تنبیهی دونالد ترامپ را هدف گرفتند و برای مقابله با حمایتگرایی تجاری و یکجانبه گرایی به توافق رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، چین در بحبوحه افزایش خطر جنگ تعرفه های آمریکا، به فرانسه اعلام کرد: محصولات کشاورزی بیشتری خریداری خواهد کرد و به خرید آتی ایرباس اشاره کرده و متعهد شد در زمینه دسترسی به بازار تلاش کرده و روابط تجاری خود با اروپا را تحکیم کند.

لی کی کیانگ، نخست وزیر چین به ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه گفت: پکن سرگرم برنامه ریزی برای خرید هواپیماهای بیشتری در سال جاری بوده و آماده است برای خرید هواپیمای ایرباس مذاکرات بیشتری با فرانسه داشته باشد.

فرانسه و شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس از زمانی که مکرون در ژانویه دست خالی از پکن بازگشت، تلاش می کنند قرارداد فروش هواپیما به چین را زنده کنند.

به گفته منابع صنعتی، خطای دیپلمات ها و برخی از اظهارات خود مکرون که جزییات مذاکرات هواپیما با مقامات بلندپایه را برملا کرد، به ناخرسندی چینی ها منجر شد.

لی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: من به آقای نخست وزیر توضیح دادم که در سال های اخیر ما هواپیماهای مسافری زیادی خریداری کرده ایم و به دوره ای نیاز داریم تا طی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل جبهه متحد چین و اروپا مقابل آمریکا

تشکیل جبهه متحد چین و اروپا مقابل آمریکا